Megjelenés éve: 1963.
Szerző: Ralph Ellis, Norman Kuhlke
Nagylemez: -
Az 1962-ben alakult, liverpooli Swinging Blue Jeans a korai angol beatzene egyik jelentős képviselője; főleg rock and roll-feldolgozásokkal törtek be a slágerlistákra. Chan Romero 1959-es számából, a „Hippy Hippy Shake”-ből készült feldolgozásuk a legismertebb. Tagjai (1963-as felállás szerint): Ray Ennis (gitár, ének), Les Braid (basszusgitár), Norman Kuhlke (dob) és Ralph Ellis (gitár). A banda gyökerei még 1957-ig nyúlnak vissza, amikor Ray Ennis megalapította hattagú, The Bluegenes nevű együttesét. Több más angol zenekarhoz hasonlóan ők is játszottak Németországban, ám dzsesszes hatású zenéjüket nem kedvelte a klubok közönsége, így kénytelenek voltak stílust váltani. 1962-ben változtatták meg a nevüket The Swinging Blue Jeansre, új műfajuk pedig a rock and roll lett. Következő évben jelent meg első kislemezük, az „It's Too Late Now”, hátoldalán a mai bejegyzés főszereplőjével, amely Ellis és Kuhlke szerzeménye.
Nos, az eddigiekhez képest talán „limonádénak”, „rágógumi-zenének” tűnik ez az alig két perces dalocska, de valahogy minden benne van, ami a beatkorszak korai szakaszát jellemzi: két, egymást szorosan követő énekszólam, egyszerű (ám a dallamtól eltérően nem annyira vidám) szöveg, egyszerű gitárszóló (közben a cím ismételgetése; ilyet is hallhatunk sok korabeli beatszámban). A szöveg nem lép túl a „szeret, nem szeret” bonyolultságán, de talán ez nem is elvárás egy ilyen számmal szemben. Talán az egyetlen kiemelendő sorpár: "There you are, / Near to me, and yet so far" („Ott vagy te, / Közel hozzám, és mégis annyira messze”); mennyire fájdalmas is tud lenni, ha valaki ott van a közeledben, de lelkileg, érzelmileg nem is lehetne távolabb tőled, hiába szeretnéd az ellenkezőjét elérni.